torsdag 7. april 2011

Gourmet i hverdagen

Nå sitter jeg og gumler i meg dagens middag etter noen intensive timer på skolebenken. Tre sjalottløk som hadde litt mugg utenpå men jeg tok sjansen, siste gulrota og en champignon jeg hadde rasjonert til i dag, noen poteter, og restene av en boks dolmio. Litt pizzaost på toppen, og voila! Utrolig hvor kreativ man blir av å ha lite.



Og tusen millioner takk til Kiwi, som hver helg har dette fantastiske tilbudet på et utvalgt kjøttprodukt. I dag tok jeg med en ekstra godbit i røra mi, nemlig kyllingfilet til 16,90 fra Kiwi som lå der alene i fryser'n. Hurra for Kiwi!



Dette er ikke ment som en utveksling av spennende oppskrifter, men heller som en påminnelse om at man kan klare seg lenge på lite, bare man har en god dose positivitet, humor, og kreativitet. Så hjelper det selvfølgelig at man er en menneskelig søplekasse og så langt i fra kresen som man kan få blitt. Jeg har ihvertfall planer om å klare meg med mine tretti kroner på konto, og halvtomme kjøleskap frem til lønna kommer den tolvte. Som vanlig har jeg tomflaskene klar i bagasjerommet ;)

Bare for å illustrere, her er er roomien min sitt matskap..

Og her er mitt...



 Bestående for det meste av te og bikkjemat.


Godt jeg har boil in bag nok til to uker... Robinson neste!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar