onsdag 15. juni 2011

Ideer i natten

Klokka er snart tre, tre på natta. Det begynner å bli lyst ute, litt sånn koselig skumring, som ser ut til å bringe med seg en morgen med sol. Nå er ikke jeg noen fan av å klage, men det har ikke akkurat vært rikelig med sol på denne kanten av landet så langt i sommer. Kanskje like greit, for denne skrotten har ligget rett ut på sofaen de siste tre ukene. Tre uker fylt med hosting, harking, pustevansker og feber. Antakelig virus på flimmerhårene i lungene, sa legen. Ingenting å gjøre med det, bare slappe av og ta det med ro. Så skrotten gjorde det. I TRE uker. Kan du tenke deg noe kjedeligere? I en stressende hverdag med krav om å prestere 100 % både på skole og på jobb, kan tre uker på sofaen være en fristende tanke, men gud bedre så kjedelig når man først MÅ.

Tre uker er jo ganske lenge. Når man ikke har energi til å løfte lillefingeren engang, føles det enda lenger. Man trenger rett og slett litt forskjellige ting å fylle dagene med. Ikke strikker jeg, ikke syr jeg, og ikke hekler jeg. Hva gjør man da? Jo, man går å kjøper seg et par serier på Platekompaniet. Etter tre episoder med Mad Men blir man ganske lei. Da er det fint å kunne sette på Greys en stund. Etter x antall episoder med Greys blir man utrolig nok litt lei det og. Jeg måtte finne andre ting enn TV'en å fylle dagene med. Etter et tips fra min nye og veldig så likandes roomie Ingrid, har jeg fått meg en ny hobby; bilderedigering! Fotonerd har jeg alltid vært, men redigering har jeg aldri hatt tålmodighet til. Nå har stort sett hele disken fått seg en overhaling, og en av mine beste venninners bryllypsbilder har om mulig blitt enda vakrere. Jeg har også fått forberedt meg stort teoretisk til praksis 3. Det siste er faktisk helt sant :) Skrotten fikk karret seg de cirka 200 meterene fra parkeringen til biblioteket uten å omkomme av pustebesvær på veien. Med seg hjem: en stor pose med litteratur om psykiatri. Også med seg hjem: Brownie, Oreokake og blåbærsmoothie fra Deli DeLuca. Det var den dagen jeg holdt på å kræsje fordi jeg "måtte" spise det ene kakestykket i bilen...

Med energi tilbake i skrotten kommer ideene og planene for fremtiden også. Andre år av vernepleiestudiet er historie, og planen for praksis og bacheloroppgave tredje året er klart. Dette skal feires. Og det skal feires våren 2012. Og hva er vel bedre enn å feire med en laaaaaaaaang lang reise? Backpacking i Asia under planlegging :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar